V zimski sezoni z Brnika deset neposrednih letalskih povezav

22. 10. 2020

Potniški letalski promet po Evropi že osmi mesec zapored beleži drastičen upad. Zaradi razvoja epidemije sta napovedana ponudba in obseg letov z ljubljanskega letališča tudi v zimskem voznem redu omejena. Z Brnika bo v zimski sezoni po trenutnih napovedih deset letalskih povezav v devet evropskih držav ponujalo devet prevoznikov. V obdobju z največjo frekvenco operacij bo predvidoma na voljo 60 letov tedensko.

Če se bo v prihodnjih mesecih evropskim državam uspelo učinkovito spopasti s pandemijo nalezljive bolezni covid-19, je pričakovati, da bodo letalski prevozniki tekom zimskega voznega reda povezave okrepili. Z Lufthanso bodo leti v Frankfurt na voljo dvakrat na dan, jutranji in zgodnji popoldanski. Prevoznik Air France bo Slovenijo s Parizom sprva povezoval trikrat tedensko, postopoma pa naj bi ponovno prešel na dnevno letenje. V Istanbul bodo potniki s Turkish Airlines v prvem delu zimske sezone lahko poleteli trikrat tedensko, od januarja naprej pa načrtujejo dodatne frekvence, če bodo to razmere dovoljevale. Air Serbia bo v Beograd sprva ponujala štiri lete tedensko, v začetku naslednjega leta pa predvideva prehod na dnevno letenje. EasyJet se bo z leti na londonski Gatwick po novembrski prekinitvi vrnil decembra z dvema frekvencama tedensko, kasneje pa ponudil štiri lete na teden. Po napovedih bo v začetku leta 2021 dodal še povezavo na London Luton, sprva z dvemi leti na teden. V Podgorico bo Montenegro Airlines od konca novembra ponujal štiri lete tedensko. Z decembrom naj bi se vrnila še LOT Polish Airlines s štirimi leti na teden v Varšavo in Transavia z dvema tedenskima letoma v Amsterdam, Brussels Airlines pa ponovno vzpostavitev letov predvideva za februar 2021, ko naj bi v Bruselj ponudil pet letov na teden.
 
Informativni zimski vozni red
Odhodi
Prihodi
 
Vozni red na zgornjih povezavah predstavlja trenutne uradne napovedi letalskih prevoznikov in se lahko razlikuje od dejanskega izvajanja letov, saj v trenutnih razmerah pri tem prihaja do pogostih sprememb. Priporočamo, da potniki točen vozni red letenja preverijo na spletnih straneh prevoznikov.
 
V Fraportu Slovenija upamo, da se bodo ob uspešnem obvladovanju epidemije ponovno vzpostavili ustreznejši pogoji za bolj pogumen nastop letalskih prevoznikov na slovenskem trgu in se bodo čim prej vrnili še ostali.
 
Verjamemo v dolgoročno okrevanje panoge, saj svet potrebuje delujoč letalski potniški promet. Ta bo tudi v prihodnosti povezoval ljudi in bo pomemben del našega gospodarskega in družbenega življenja. Še naprej bo gonilna sila globalnega razvoja in tehnoloških inovacij, a na bolj trajnosten in odgovoren način.
 
Po podatkih Združenja evropskih letališč (ACI Europe) je letalski potniški promet v Evropi do konca septembra upadel za 72 odstotkov. Za čimprejšnje okrevanje prometa bo ključna politična volja, to pa bo spodbudilo le konstruktivno sodelovanje vseh deležnikov v letalstvu. Prizadevanja evropske letalske industrije (ACI Europe, Airlines for Europe in IATA) so trenutno usmerjena v oblikovanje enotnega okvira ukrepov za vse države EU, ki bi namesto obvezne karantene vpeljal testiranje potnikov pred odhodom. To bi ponovno omogočilo prost pretok ljudi ter spodbudilo okrevanje turizma in potovanj, posledično pa bi bilo število ogroženih delovnih mest v sektorju (ocenjeno na več milijonov) manjše. Pozivom v mednarodni video kampanji za uvedbo testiranj se je pridružil tudi Fraport Slovenija – video je na voljo spodaj.

Letenje ostaja ena najbolj varnih oblik potovanja tudi med pandemijo nalezljive bolezni covid-19, ugotavlja letalska stroka. Raziskava pod okriljem IATE (Mednarodno združenje letalskih prevoznikov) kaže, da je tveganje za okužbo s covid-19 med letom zelo nizko. Izmed 1,2 milijarde potnikov, ki so v letu 2020 potovali z letalom, je bilo identificiranih le 44 potencialnih primerov prenosa okužbe na letalu, tj. en primer na vsakih 27 milijonov potnikov. Da je prenos okužbe na letalu zelo malo verjeten, potrjuje tudi skupna raziskava izdelovalcev letal Airbus, Boeing in Embraer; v kabinah letala sistem kroženja zraka od zgoraj navzdol omejuje prenos okužbe na sopotnike, dodatno varnost predstavljajo še izjemno učinkoviti zračni filtri, ki vsake dve do tri minute izločijo 99,9 odstotka delcev v zraku, vključno z virusi.

Iskanje

Zapri