Strma rast potniškega prometa na Brniku, tovorni promet rekordno

13. 5. 2022

Promet na ljubljanskem letališču je vse bolj živahen. Pri številu oskrbljenih potnikov se nadaljuje pozitiven trend rasti – v prvih štirih mesecih letošnjega leta je prek Brnika potovalo sedemkrat več potnikov kot lani v enakem obdobju. Okrevanje prometa je v skladu z napovedmi upravljalca letališča in primerljivo z okrevanjem »čistega« mednarodnega prometa v Evropi.

Tovorni promet cveti in v zadnjih mesecih beleži rekordne vrednosti - v primerjavi z enakim obdobjem lani smo v zadnjih štirih mesecih s skupno količino 10.493 ton oskrbljenega tovora zabeležili 16-odstotno rast. Visoka pričakovanja so tudi za  višek poletne sezone, ko bo ponudba letov bistveno večja kot lani, obeta se še močna čarterska sezona. Na prometno intenzivno obdobje se v Fraportu Slovenija pripravljamo z usposabljanjem dodatnega kadra, predvsem v oskrbi potnikov in letal. 

Prejšnji mesec smo na ljubljanskem letališču oskrbeli 70.124 potnikov, skoraj osemkrat (668 %) več kot aprila 2021 in tako že skoraj dosegli ravni obsega prometa v lani prometno najmočnejšem avgustu. V prvih štirih mesecih leta je skupaj prek Brnika potovalo 198.079 potnikov, kar sedemkrat več (596%) kot v enakem obdobju lani. Znatnejše okrevanje prometa v zadnjih mesecih spodbuja sproščanje vstopnih omejitev v evropskih državah in po svetu ter s tem povezano okrepljeno povpraševanje po letih, v aprilu je večja rast tudi na račun močnega začetka čarterske sezone.

Okrevanje v skladu z napovedmi

Realiziran potniški promet v prvih štirih mesecih leta 2022 dosega 40 odstotkov obsega prometa iz primerljivega obdobja v letu 2019, pred nastopom pandemije covida-19. Stopnja okrevanja je v skladu z napovedmi Fraporta Slovenija iz konca preteklega leta, kljub manku potnikov, ki so jih obetale povezave z Rusijo in Ukrajino in so bile prekinjene oz. odpovedane zaradi vojne v Ukrajini. Okrevanje prometa na ljubljanskem letališču je tudi povsem primerljivo z okrevanjem »čistega« mednarodnega prometa drugod po Evropi. V primerjavi z nekaterimi drugimi letališči je rast potniškega prometa sicer počasnejša, a ta po strukturi prometa niso primerljiva z Brnikom. V Sloveniji nimamo masovnih turističnih produktov, zdomskega prometa in notranjih letov.

V letu 2022 do podvojenega števila potnikov glede na lani

Po trenutnih napovedih bo prek ljubljanskega letališča letos potovalo okoli 880.000 potnikov, kar predstavlja 104 odstotke več kot lani, vendar še vedno 49 odstotkov manj kot leta 2019. Po napovedih združenja letališč ACI World bo promet na predkoronske ravni okreval do leta 2026, takšna so ob ugodnih okoliščinah pričakovanja tudi za ljubljansko letališče.

»Potniški promet na ljubljanskem letališču beleži zdravo rast. Prevozniki na okrepljeno povpraševanje po letih odgovarjajo z dodajanjem frekvenc, njihovi vozni redi so stabilni. Veseli nas, da v poletni sezoni potnikom lahko ponudimo bogato  mrežo direktnih povezav, prek katerih je s povezovalnimi leti mogoče doseči praktično cel svet. Široka bo tudi izbira počitniških destinacij, za katere računamo, da bodo pomembno prispevale k obsegu realiziranega prometa. S sodobno infrastrukturo in zagotavljanjem visoke ravni kakovosti storitev jim bomo na ljubljanskem letališču omogočili dober začetek potovanj. Pričakujemo, da bomo s pomočjo prometno močnih poletnih mesecev na koncu leta 2022 podvojili lanski promet,« je pred nastopom viška poletne sezone dejala poslovodna direktorica Fraporta Slovenija, dr. Babett Stapel.

S 15 prevozniki na 19 destinacij

V poletnem voznem redu, ki je trenutno v veljavi, bo mogoče v vrhuncu sezone potovati s 15 prevozniki neposredno na 19 destinacij, prek pomembnih letalskih vozlišč pa bodo potniki lahko potovanja nadaljevali na vse konce sveta. V najbolj prometnem avgustu je predvidenih 140 letov na teden (v enakem obdobju lani jih je bilo na voljo 80). Najbolj sveža pridobitev mreže letov je vrnjena povezava Lufthanse v München z dnevnimi leti. Predvidoma konec maja bo ponudbo letov v London z leti na Heathrow dopolnil British Airways, mesec kasneje pa bodo ponovno na voljo leti prevoznika Israir v Tel Aviv in Air Montenegra v Tivat. Dvakrat dnevne lete na pariški Charles de Gaulle z junijem napoveduje Air France, ki trenutno ponuja en let na dan. Pariz, kamor dvakrat tedensko na letališče Orly leti tudi nizkostroškovnik Transavia France, naj bi bila tako destinacija z največjo frekvenco letov z ljubljanskega letališča. Po številu letalskih sedežev trenutno največjo kapaciteto letenja ponuja prevoznik Turkish Airlines z 10 leti na teden v Istanbul. Opravlja jih s 182-sedežnim letalom airbus A321. Pogosteje bo z julijem z ljubljanskega letališča letel flydubai, ki bo s pet letov tedensko prešel na dnevno letenje v Dubaj. Obstoječi prevozniki so s prehodom na poletni vozni red znatno okrepili povezave. Poleg že omenjenih so na voljo še spodnje:

  • Air Montenegro trikrat tedensko v Podgorico,
  • Air Serbia desetkrat tedensko v Beograd in dvakrat tedensko v Niš,
  • Brussels Airlines petkrat tedensko v Bruselj,
  • easyJet štirikrat tedensko v London, Gatwick,
  • LOT Polish Airlines petkrat tedensko v Varšavo,
  • Lufthansa dvakrat dnevno v Frankfurt,
  • Swiss International Airlines dnevno v Zürich,
  • Transavia trikrat tedensko v Amsterdam, 

Wizz Air dvakrat tedensko v Bruselj, Charleroi in trikrat tedensko v London, Luton.

Večja izbira počitniških destinacij s čarterskimi leti

Ponudba čarterskih letov bo tudi počitnikarjem omogočila večjo izbiro destinacij. Čarterski potniki so lani predstavljali petino vsega potniškega prometa na letališču, pričakuje pa se, da bo letos tovrstnega prometa še več. V ponudbi turističnih agencij, ki organizirajo poletne čarterje z ljubljanskega letališča, bodo po zdajšnjih napovedih najbolj priljubljene destinacije v Turčiji, Španiji, na številnih grških otokih, Jordaniji, na Madeiri, Egiptu, na Malti, na Azorih, Tuniziji, Črni gori, Albaniji, na Nizozemskem, Italiji, na Islandiji, Latviji in na Zanzibarju

Rekordna rast tovornega prometa

Na področju oskrbe tovornega prometa ljubljansko letališče letos beleži rekordno rast. Absolutni mesečni rekord tovora, ki se oskrbi v tovornih terminalih Fraporta Slovenija in ekspresnih prevoznikov, zabeležen oktobra 2017 (2.826 ton), je bil presežen v marcu z 2.872 tonami tovora in aprilu s 3.035 tonami tovora. V prvih štirih mesecih leta smo v primerjavi z enakim obdobjem lani s skupno količino 10.493 ton oskrbljenega tovora zabeležili 16-odstotno rast (povprečna rast v zadnjih sedmih letih je bila 6-odstotna).

Razširitev tovornega terminala

Z letošnjo investicijo v razširitev tovornega terminala bo z grajeno konstrukcijo nadomeščen dotrajan montažen šotorski objekt. V okviru tega bo še naprej v funkciji obstoječa hladilnica za temperaturno občutljiv tovor, dodanih pa bo okoli 250 m2 površin z novo tehnološko opremo za učinkovitejši sprejem in odpremo blaga. Začetek gradnje novega objekta je predviden za jesen 2022, dokončan naj bi bil še letos.

»Tovorni promet je bil za letalsko industrijo svetla točka v času pandemije covida-19. Nove dimenzije rasti, ki jih na ljubljanskem letališču beležimo v zadnjem obdobju in jih poganja močna svetovna blagovna menjava, so navdušujoče. Strateška lega, visoka strokovnost in kakovost storitev ter izjemna prilagodljivost so prednosti, ki jih prepoznajo naši poslovni partnerji. S predvideno posodobitvijo in razširitvijo skladiščnih kapacitet bomo letos te še okrepili,« je spodbudno rast tovornega prometa komentirala dr. Babett Stapel.

Nove zaposlitve ob rasti prometa

V Fraportu Slovenija se na prometno živahno poletje pripravljamo z usposabljanjem dodatnih kadrov, predvsem v oskrbi letal in oskrbi potnikov, kjer se s povečanim obsegom dela soočamo zaradi novih postopkov vsled pandemije covida-19. Ob prijavi potnikov na let se v skladu z zahtevami prevoznikov opravlja preverjanje izpolnjevanja vstopnih pogojev na namembnih destinacijah, kar podaljšuje čas obravnave na potnika.

Na letališče pravočasno in dobro pripravljeni

K učinkovitejši oskrbi lahko bistveno pripomorejo tudi potniki sami, tako da na letališče pridejo pravočasno in dobro pripravljeni. Priporočamo, da prispejo vsaj dve uri pred letom, da si v naprej priskrbijo vse potrebne potovalne dokumente in so pozorni na zahteve glede veljavnosti teh ter imajo pripravljena dokazila o izpolnjevanju vstopnih pogojev vezano na covid-19.

Napredne tehnologije in izboljšave za boljšo izkušnjo

Uporaba naprednih tehnologij v novem terminalu omogoča boljšo uporabniško izkušnjo. Do varnostno-kontrolne točke potniki prehajajo čez vrata z avtomatsko zaznavo letalskih vozovnic, pretočnost ob varnostnem pregledu pa je povečana s pomočjo dveh pametnih varnostnih linij in napredno tehnologijo za pregled prtljage. V februarju je zaživela povezava med novim in starim terminalom, zaključena je bila tudi prenova nekaterih delov starega terminala, ki bodo namenjeni obravnavi potnikov v prihodu. Po povezovalnem hodniku bodo do nove varnostno-kontrolne točke dostopali čarterski potniki, ki bodo prijavo na let opravili v starem terminalu ter transferni potniki iz ne-schengenskih območij. Novost za prihodne potnike bodo točke za avtomatsko mejno kontrolo, ki jih bo Policija predvidoma začela uporabljati do poletja.

Iskanje

Zapri